A Palotanegyed

A Palotanegyed Józsefváros Nagykörúton belül eső része. Egykor Pest legelőkelőbb környéke volt: itt ülésezett az Országgyűlés és ide építették fel palotáikat az arisztokrata családok. Ma csupa álom és ígéret.

A 'negyed a Facebookon

Kapcsolat

magnas pont miska kukac citromail pont hu

Friss topikok

Krisztus Király underground

2011.06.06. 06:06 Mágnás Miska

Nem tudom, hányszor sétáltam vagy bicikliztem el előtte – az biztos, hogy sokszor. Néha el is gondolkoztatott, amikor láttam a Krisztus Király Plébánia Kápolnája feliratot, hogy vajon valamelyik neoprotestáns kisegyházhoz tartozik-e, vagy a katolikusokhoz. Egyáltalán nem volt klasszikus katolikus kápolna kinézete. Mivel emlékeim szerint mindig úgy tűnt, mintha zárva lenne, mentem is tovább, anélkül, hogy benéztem volna, kideríteni az igazságot.

Aztán a napokban láttam, hogy nagy konténer áll a kápolna előtt, az ajtaja pedig tárva nyitva: láthatóan felújítják. A felújításon dolgozó munkások engedélyével készíthettem is egy képet a belső térről, ahol most hiányzik a padló-szint, így sajátos látványt nyújt a maga mélységével.

Arra is választ kaptam, hogy kikhez tartozik a kápolna: a katolikusokhoz.

Szólj hozzá!

Címkék: vallás templom épület katolikus egyház kápolna krisztus király plébánia

A bejegyzés trackback címe:

https://apalotanegyed.blog.hu/api/trackback/id/tr412953408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása